Општо

Виолет Џесоп- Г-ѓица Непотонлива

Трите историски сестрински бродови биле изградени во Белфаст, Ирска. Првиот изграден брод бил Олимпик и пловел од 1911 до 1935 година. Тоа бил единствениот брод,што немал фатален крај, иако имал две несреќи. Вториот брод го добил името Титаник, го започнал своето прво патување на 10 април 1912 година и потонал само пет дена подоцна, откако удрил во ледениот брег во Северноатлантскиот океан. Третиот и најголемиот од сите три бродови бил гордо именуван Британец. Почнал да плови во 1915 година, но неговиот оперативен век траел само една година. Во 1916 година, Британец-от удрил во мина во Егејското Море, поставена од германска подморница за време на Првата светска војна. Заедно, двата несреќни бродови однеле 1533 човечки животи. Меѓу преживеаните имало една личност која го преживеала и тонењето на Титаник и тонењето на Британецот. Не само тоа, туку таа била и на бродот Олимпик кога тој имал една од несреќите. Името на оваа жена е Виолет Џесоп.

Виолет била родена на 2 октомври 1887 година во Аргентина од Ирски родители. На рана возраст, се заразила со туберкулоза, но и покрај песимистичките мислења на лекарите, таа успеала да преживее. Откако го изгубила својот татко кога имала само 16 години, Виолет се преселила во Англија со семејството, каде што започнала да учи. Во исто време, таа морала да се грижи за нејзините помлади браќа и сестри, бидејќи нејзината мајка работела како стјуардеса на бродовите за крстарење и минувала многу време на море. Кога нејзината мајка се разболела, младата Виолет го напуштила училиштето и во 1908 година, на 21 година, започнала да работи како стјуардеса на компанијата Royal Mail Steam Packet Company.

Виолет тешко нашла работа. Повеќето жени кои работеле на бродовите биле средовечни, а Виолетова била млада и привлечна и работодавците ја принудувале да носи стара облека и да не користи шминка.

Виолет уживала да работи на крстарењата, иако платата била минимална. Во 1910 година, таа се  вработила во White Star Line и започнала да работи на најголемиот цивилен брод во тоа време, Олимпик. На 20 септември 1911 година, Олимпик се судрил со ХМС Хоук, британски воен брод, специјално дизајниран за да влезе во други бродови и да ги потопи. Олимпик бил нарушен, но сепак успеал да исплови во пристаништето. Виолет не била повредена во несреќата.

Неколку месеци по оваа несреќа, таа се приклучила на екипажот на бродот Титаник. Луксузниот и дотогаш најголем брод на светот го напуштил Саутхемптон на 10 април 1912 година и го погодил ледениот брег во Северноатлантскиот океан четири дена подоцна. Два часа по несреќата, бродот потонал, а животот го загубиле 1503 патници.

Младата стјуардеса се качила во додатниот чамец 16 и подоцна била спасена од РМС Карпатија, заедно со многу други патници. Додека била на чамецот за спасување, Виолет се грижела за едно бебе до следното утро, кога мајката на бебето дошла и го зела. Џесоп имала 25 години кога ја преживеала оваа втора бродска несреќа.

Кога започнала Втората светска војна, третиот од луксузните океански бродови Британецот бил ставен во функција на болнички брод. На 13 ноември 1915 година, Британецот бил преименуван како Бродот на Неговото Височество и бил ставен под команда на капетанот Чарлс Бартлет. Бродот ги пренесувал ранетите војници од Средоземното Море назад до Велика Британија, а Виолет работела како медицинска сестра во мобилната болница. Бродот имал пет успешни патувања на оваа рута, пред да претрпи трагична судбина слична на Титаник. На 21 ноември 1916 година, Британецот бил во Егејското Море кога удрил во мината поставена од Германска подморница. 57 минути после тоа, грандиозниот брод веќе бил на дното на морето.

Во бродот имало 1605 патници, а 30 го загубиле животот. Компанијата „Харланд и Волф“ веќе ја имала научено лекцијата од трагедијата со „Титаник“ и имала инсталирано повеќе помошни бродови, па оттука и значително помалиот број жртви. Виолет го нашла својот пат во еден од оние чамци за спасување и скоро ќе била убиена кога парче од пропелерот на бродот ја удрило во главата. Таа претрпела повреда на главата, но сепак успеала да ја преживее нејзината трета поморска несреќа.

Кога војната завршила, Виолет продолжила да работи за White Star Line. Пред да се пензионира во 1950 година, таа работела за уште две компании за крстарење: Red Star Line, и повторно со Royal Mail Line. Таа двапати патувала низ светот и имала еден краток брак.

Виолет Џесоп го добила прекарот „Госпоѓа Непотонлива“ и починала во 1971 година, на 84-годишна возраст, поради срцева слабост.