Иако вештачката интелигенција (AI) како индустрија продолжува да расте, само мал процент жени работат во оваа област. Всушност, според извештајот на Светскиот економски форум за глобалниот родов јаз, 2020 година, на глобално ниво, само околу 26% од професионалците се жени.
За да дознаете повеќе за родовиот јаз во индустријата за интелигенција, IBM неодамна се здружи со „Морнинг Консалтинг“ за да анкетира 3.500 професионалци за AI низ целиот свет. Истражувањето покажало дека една од главните пречки е тоа што младите жени честопати не се охрабрени да го следат интересот за математика додека се воспитуваат. Всушност, истражувањето открило дека 46% од мажите кои работат AI се заинтересирале за кариера во технологија додека посетуваат средно училиште, додека 53% од жените кои работат во AI не се заинтересирале за технологија додека не се запишале на колеџ или постдипломски студии.
„Треба да ги изложиме девојчињата на AI и математика на многу помлада возраст, за да имаат воспоставен систем на поддршка“, вели Ритика Гунар, потпретседател на лабораториите и учење на ИБМ за податоци и AI.
Кога Гунар се обидела да ја изложи својата ќерка на технологија уште во млада возраст, таа се здобила со поголемо разбирање зошто младите жени не сакаат да го следат својот интерес за математика. „Кога ја испратив ќерка ми на часови по Phyton на осум години, таа се врати дома и ми рече дека не сака да го учи тоа“, вели Гунар. „Кога ископав подлабоко да научам зошто, видов дека таа беше единственото девојче на предавањата. Ја префрлив во одделение каде сите беа девојчиња и таа не можеше да престане да кодира “.
“Ако компаниите сакаат да го зголемат бројот на жени кои работат во AI — и да ја зголемат разновидноста на полето во секоја димензија — тогаш лидерите мора да ја поддржат разноликоста што постои и да се осигураат дека девојките ќе имаат поддршка и простор каде ќе се чувствуваат удобно да поставуваат прашања, да прават грешки и да се вложат во непозната територија” вели Гунар.
За да помогне во поттикнувањето на различностите во AI, ИБМ ја започна програмата за признавање на жени лидери во областа на AI и замоли угледни личности да ги споделат своите совети за жените заинтересирани за кариера во оваа област.
Тами Лукас, потпретседателка на маркетингот на Бест Вестерн хотелите и одморалиштата во Феникс, изјави: „Бидејќи жените продолжуваат да заземаат посилни и поистакнати лидерски улоги, и бидејќи ние продолжуваме да имаме потреба од маркетинг, аналитика и технологија и комбинирана експертиза за да ги максимизираат деловните резултати, можностите за жените и AI ќе продолжат да се развиваат“.
Кристен Бени, шефица на групата NatWest во Велика Британија вели „Жените сочинуваат скоро половина од светската популација и носат огромна разновидност на размислување и искуства на теренот, затоа ни требаат да бидат вклучени во АИ за да ја намалиме и отстраниме пристрасноста“
Најнови коментари